EFT a fyzické cvičení


Dobrý den, přátelé.

Blíží se konec roku a spousta z nás přes svátky zase spořádala více, než kolik odpovídá racionálnímu životnímu stylu. Asi se rádi mezi svátečními hody vydáte na procházku, a možná čelíte – stejně jako většina lidí – nechuti, kterou generují naše oslabená játra: tučné pokrmy zalévané slavnostním přípitkem tomuto orgánu moc nesvědčí a „odměňuje“ nás proto únavou a pocitem, že jediné, co nám může pomoci, je ležení na kanapi.

Všichni víme, že tak to není.

Co ale v takovém případě použít EFT?

Pokud i ve Vašem nitru někde hlodá pocit, že byste měli i přes všeobecný „KOPR“ zahájit nějaký fyzický výkon, aby se tělo nadobro nezalilo tukem, doporučuji Vám tento postup:

  1. nahlédněte do svého nitra a pokuste se pojmenovat, co v tuto chvíli cítíte nejsilněji: např:
    1. jsem na sebe naštvaný, že jsem se zase tak strašně přežral
    2. pane Bože, proč si tak ubližuju? Tohle je skutečná sebevražda nožem a vidličkou!
    3. Bože můj, tak tyhle kila už dolů nedám : (
  2. pokud je obtížné hledat emoce, zaměřte se prostě na svoje fyzické pocity/příznaky:
    1. uff, nemůžu dost dobře ani dýchat!! natož se hýbat!!
    2. proboha – tohle vyvalené břicho je opravdu MOJE??
    3. tlačí mě žaludek, mám v něm snad cihlu!
  3. na jakýkoliv nalezený pocit/tělesný symptom použijte základní kolečko EFT: např: I když mám na sebe vztek, že jsem se tak hrozně přejedl, mám se rád a hluboce se přijímám.
  4. sledujte, zda po odklepání jednoho pocitu nenaskakuje jiný, který pod ním nepozorován dřímal: Zbavíte se vzteku a nastoupí výčitky, že si tolik ubližuju prostřednictvím jídla, nebo vztek na maminku/babičku, pro kterou „ne“ při nakládání na talíř, není nikdy „ne“, atd…
  5.  pokud vám nepomáhá a úlevu nestýká běžně pojaté „…., a přesto se mám rád a přijímám se.“, vyzkoušejte do polarizační fráze zakomponovat i skrytou motivační větu: např: „I když mám tak strašnou nechuť k tomu, abych se jakkoliv hýbal, a nejraději bych ten tlačící žaludek jenom zaspal a probudil se, až mi zase bude jakžtakž, přesto se možná dokážu téhle chorobné únavy zbavit a připadat si svěží a štíhlý spíše přiměřeným pohybem než zakrmováním./….,možná že mě od tohoto pocitu, že se tady cpu jako prase ve výkrmu, dokáže spíše osvobodit procházka ve svižném tempu, než to, že se tu válím mezi cukrovím a řízky jako čuník v chlívku.“ A tak dále. Na tom, co se Vám nechce, se pokuste – zpočátku pouze rozumově – najít alespoň jednu věc, která je bez diskuzí kladná. Optimisté to mají snazší, ale naučit se to může každý. Tu pak jemně (využijte slov „možná“, „jednoho dne“,…) zakomponujte do polarizační fráze. Můžete také zkusit humornou nadsázku: „I když se mi chce jen ležet a líně si hovět u domácího kina, tak já to taky udělám! A schválně si tu budu ležet a přiberu čtyři kila za dva dny! Je to moje právo, a to já nedám!! : ). Tato schopnost se nazýván Přerámování a je to dovednost pocházející z NLP.
  6. když už se na procházku vydáte, ale celou cestu bojujete s nechutí do dalšího kroku, tiše, bez vyslovování jakýchkoliv vět, klepejte pouze na prstech ruky (je to decentnější, hlavně, když někoho potkáte : )), to se dá zvládnout i jednou rukou – ukazováčkem na bod palce, palcem na ukazovák, prostředník a malíček, karate bod odklepete třeba o trn kyčelní kosti nebo pevnější přezku na bundě – vynalézavosti se meze nekladou.
  7. pokud se dáte do opravdových výkonů, při kterých se i běžně zadýcháváte (výstup do pátého patra, vyjít ostrou chůzí na kopec,..), klepejte beze slov na body ruky také! Moje osobní zkušenost je, že i tam, kde nahoře stěží popadáte dech, budete mít najednou „rezervu“ a dýchání bude úžasně pohodové! Souvisí to s Technikou Sevřeného Dýchání, ale upgradeovanou o skutečný aerobní výkon!

Pokud se vám při jakékoliv fyzické činnosti podaří nespadnout do anaerobního modu a nevytvářet kyslíkový dluh, probíhá spalování kilojoulů mnohem efektivněji a k obědu spořádaná husa se vám ani nestačí uložit do tukových buněčných organel, protože bude okamžitě převedena na svalový výkon!

Zkusili jste někdy Klepat při fyzické činnosti? Jaký posun nebo změnu jste zaznamenali? Budu ráda, když se s takovou zkušeností svěříte a napíšete mi na dotazy@naucteseeft.cz!

Příště o Klepání přes zrcátko a významu vnitřní pohody na sebehodnocení!

Krásný Nový Rok 2017 všem!

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *